Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY REALITNEJ KANCELÁRIE:

Obchodné meno: ADVO REAL, s.r.o.
Sídlo: Horná 916/18, 927 01 Šaľa
IČO: 56 797 419
DIČ: 2122449054
Zápis v OR: Okresný súd Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 58804/T
V zastúpení: JUDr. Mariana Roszival Takáčová - konateľ
E-mail: info@dvoreal.sk
Telefón: 0944 266 746

Článok I. – Úvodné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“ v príslušnom gramatickom tvare) upravujú právne vzťahy (práva a povinnosti), ktoré vzniknú medzi realitnou kanceláriou ADVO REAL, s.r.o. (ďalej len „RK“ alebo „Sprostredkovateľ“ v príslušnom gramatickom tvare) a jej klientmi – fyzickými alebo právnickými osobami, ktorým Sprostredkovateľ poskytuje služby v oblasti sprostredkovania kúpy, predaja, prenájmu alebo podnájmu nehnuteľnosti.
  2. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých zmluvných vzťahov uzavretých RK, vrátane zmluvných vzťahov s klientmi RK a tretími osobami.
  3. VOP zahŕňajú úpravu vzájomných vzťahov medzi RK a tretími osobami, s ktorými prichádza do styku pri svojej činnosti (najmä klienti, záujemcovia, orgány verejnej správy, poskytovatelia úverov, družstvá a spoločenstvá vlastníkov, iné osoby vykonávajúce realitnú činnosť, atď.), ponúkané realitné služby RK a pravidlá prevádzky RK pri sprostredkovaní kúpy, predaja, prenájmu a podnájmu nehnuteľností.
  4. Právne vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších právnych predpisov, zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Článok II. – Definície použitých pojmov

  1. Realitná činnosť – sprostredkovanie kúpy, predaja, prenájmu a podnájmu nehnuteľností.
  2. Klient - akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, ktorej RK poskytuje sprostredkovanie kúpy, predaja, prenájmu a podnájmu nehnuteľností na základe uzavretej písomnej zmluvy o sprostredkovaní (ďalej len „Klient“ v príslušnom gramatickom tvare).
  3. Záujemca - akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, ktorej RK poskytuje sprostredkovanie kúpy, predaja, prenájmu a podnájmu nehnuteľností na základe uzavretej písomnej rezervačnej zmluvy (ďalej len „Záujemca“ v príslušnom gramatickom tvare).
  4. Tipér - je fyzická osoba, ktorá uskutočňuje činnosti tipéra na základe tipérskej zmluvy uzatvorenej s RK (ďalej len „tipér“ v príslušnom gramatickom tvare).
  5. Nehnuteľnosť – nehnuteľná vec, ktorá je predmetom sprostredkovania kúpy, predaja, nájmu a podnájmu (napr. byt, dom, pozemok) (ďalej len „nehnuteľnosť“ v príslušnom gramatickom tvare).
  6. Sprostredkovateľská zmluva – zmluva, na základe ktorej sa Sprostredkovateľ zaväzuje vyvíjať činnosť smerujúcu k uzavretiu zmluvy medzi Záujemcom a treťou osobou a Záujemca sa zaväzuje zaplatiť dohodnutú odplatu (províziu).
  7. Výhradná (exkluzívna) sprostredkovateľská zmluva – forma sprostredkovania dohodnutá na dobu, počas ktorej je na základe vôle Klienta jedinou osobou oprávnenou sprostredkovať kúpu, predaj, prenájom a podnájom nehnuteľnosti Sprostredkovateľ. Klient nie je oprávnený zabezpečiť si uzatvorenie zmluvy, týkajúcej sa nehnuteľností, prostredníctvom inej tretej osoby alebo svojpomocne.
  8. Nevýhradná sprostredkovateľská zmluva – forma sprostredkovania, pri ktorej je Klient oprávnený uzatvoriť sprostredkovateľskú zmluvu, alebo zmluvu aj s inými osobami ako Sprostredkovateľom.
  9. Zmluva o prevode vlastníckeho práva k Nehnuteľnosti – akákoľvek odplatná alebo bezodplatná zmluva, výsledkom ktorej je prevod vlastníckeho práva k nehnuteľnosti alebo prevod obchodného podielu alebo majetkovej účasti v spoločnosti, ktorá je vlastníkom nehnuteľnosti.
  10. Nájomná zmluva – zmluva, na základe ktorej prenajímateľ prenecháva nehnuteľnosť alebo jej časť do užívania tretej osobe (nájomcovi) za dohodnutú odplatu (nájomné). Za nájomnú zmluvu sa považuje aj podnájomná zmluva alebo akákoľvek iná zmluva, ktorou Klient prenecháva nehnuteľnosť tretej osobe do dočasného užívania.
  11. Zmluva – sprostredkovateľská zmluva a rezervačná zmluva.
  12. Sprostredkúvaná zmluva – zmluva o budúcej kúpnej zmluve, kúpna zmluva, zmluva o prevode členských práv a povinností, nájomná zmluva, darovacia zmluva, zmluva o zriadení vecného bremena, zmluva o zrušení vecného bremena, návrh na vklad do katastra nehnuteľností na podklade týchto zmlúv a pod.
  13. Strana (v množnom čísle Strany) – zmluvná strana (strany) zmluvy.
  14. Vážny dôvod – taký dôvod na strane zmluvnej strany, ktorý má z objektívnych príčin za následok priame znemožnenie plnenia povinnosti určenej v sprostredkovateľskej zmluve alebo VOP. Medzi Vážne dôvody patria vojna, vojnový stav, výnimočný stav, núdzový stav, hospitalizácia strany po dobu dlhšiu ako desať dní, ťažká ujma na zdraví, úmrtie príbuzného strany v priamom rade, súrodenca, manžela/manželky, druha/družky. Medzi Vážne dôvody nepatria také dôvody, o ktorých strana pred uzavretím sprostredkovateľskej zmluvy vedela alebo mohla vážny dôvod alebo jeho následky predpokladať.

Článok III. – Služby poskytované Sprostredkovateľom

  1. RK poskytuje najmä tieto služby:
    • sprostredkovanie predaja, kúpy, prenájmu alebo podnájmu nehnuteľnosti,
    • aktívne vyhľadávanie, oslovovanie a kontaktovanie nových Klientov a Záujemcov o uzatváranie zmlúv o sprostredkovaní predaja, prenájmu, kúpy nehnuteľností a/alebo rezervačných zmlúv,
    • vypracovanie stratégie kúpy, predaja, prenájmu alebo podnájmu nehnuteľnosti a stanovenia predajnej ceny nehnuteľnosti,
    • zabezpečenie fotodokumentácie a videí na propagáciu nehnuteľnosti,
    • inzerovanie na relevantných realitných portáloch a propagácia nehnuteľnosti na sociálnych sieťach,
    • dojednávanie, vypracovanie, uzatváranie a podpisovanie zmlúv (sprostredkovateľská zmluva, rezervačná zmluva, zmluva o budúcej kúpnej zmluve, kúpna zmluva, zmluva o prevode členských práv a povinností, nájomná zmluva, návrh na vklad do katastra nehnuteľností na podklade týchto zmlúv),
    • organizovanie obhliadok nehnuteľnosti so Záujemcami,
    • osobná asistencia pri právnych, bankových a notárskych úkonoch,
    • právne a administratívne poradenstvo,
    • komunikácia s príslušným katastrom nehnuteľností,
    • poskytnutie potrebnej súčinnosti pri vybavovaní hypotekárneho financovania (ak sa poskytuje),
    • prevzatie preddavku na kúpnu cenu alebo nájom nehnuteľnosti v hotovosti od klienta a/alebo záujemcu v zmysle zmluvy o sprostredkovaní a/alebo rezervačnej zmluvy a/alebo sprostredkúvanej zmluvy alebo zmluvy o nájme/podnájme, a to výlučne v mene a na účet RK,
    • úhrada základného správneho poplatku za jeden návrh na vklad do katastra nehnuteľností vo výške 35,- EUR (slovom: tridsaťpäť eur) (ak je to dohodnuté).
  2. Všetky vyššie uvedené služby sa poskytujú na základe písomnej zmluvy uzatvorenej medzi RK a Klientom alebo RK a Záujemcom.
  3. Náklady spojené s vypracovaním zmluvnej dokumentácie, ktorých vyhotovenie si na základe vlastnej žiadosti a voľby zabezpečuje individuálne Klient alebo Záujemca, znáša výlučne Klient alebo Záujemca, pričom táto skutočnosť nemá vplyv na výšku pôvodne dohodnutej provízie RK.
  4. RK môže poskytnúť na žiadosť a na účet Klienta alebo Záujemcu aj nasledovné služby:
    • dojednávanie, vypracovanie, uzatváranie a podpisovanie iných zmlúv (darovacia zmluva, zmluva o zriadení vecného bremena, zmluva o zrušení vecného bremena, návrh na vklad do katastra nehnuteľností na podklade týchto zmlúv a pod.),
    • získavanie a vyžiadanie si potrebných informácií, dokumentov a iných podkladov súvisiacich s konkrétnym obchodným prípadom ohľadne nehnuteľnosti, od príslušných štátnych orgánov a úradov Slovenskej republiky, prípadne iných orgánov či organizácií a iných tretích osôb (výpisov z katastrálnej mapy, rôznych potvrdení, územno-plánovacej a inej príslušnej dokumentácie, atď.), a to aj na základe Klientom a/alebo Záujemcom udeleného plnomocenstva,
    • zabezpečenie vypracovania znaleckého posudku na nehnuteľnosť, geometrického plánu a energetického certifikátu na nehnuteľnosť.

Článok IV. – Povinnosti Klienta a Záujemcu

  1. Klient sa zaväzuje poskytnúť pravdivé a úplné informácie o nehnuteľnosti a jej právnom stave.
  2. Sprístupniť nehnuteľnosť na obhliadky a poskytnúť potrebnú súčinnosť.
  3. Odovzdať všetky potrebné dokumenty k nehnuteľnosti na vyžiadanie Sprostredkovateľa.
  4. Uhradiť províziu v súlade s podmienkami dohodnutými v sprostredkovateľskej zmluve.
  5. Zdržať sa akýchkoľvek krokov, ktoré by mohli zmariť činnosť Sprostredkovateľa, najmä v prípade výhradného zastúpenia.
  6. Klient sa zaväzuje neuzatvoriť obchod priamo s tretími osobami získanými prostredníctvom RK bez vedomia a účasti RK, pokiaľ trvá platnosť sprostredkovateľskej zmluvy.
  7. Klient sa zaväzuje Sprostredkovateľovi prenechať províziu vtedy, ak bola zmluva s treťou osobou uzatvorená s pričinením Sprostredkovateľa, tak ako to vyplýva zo sprostredkovateľskej zmluvy.
  8. Klient a Záujemca sú povinní bez zbytočného odkladu oznamovať Sprostredkovateľovi všetky dôležité skutočnosti súvisiace so sprostredkovaním, najmä skutočnosti, ktoré môžu ovplyvniť ich rozhodnutie uzavrieť Zmluvu.
  9. Klient je povinný umožniť prístup do Nehnuteľnosti pre osoby, ktoré konajú v mene Sprostredkovateľa (ďalej iba „Maklér“ v príslušnom gramatickom tvare) a umožniť im vykonanie všetkých úkonov, ktoré sú nevyhnutné na získanie podrobných údajov o nehnuteľnosti.
  10. Klient a Záujemca sú povinní na vyžiadanie Sprostredkovateľa odovzdať Sprostredkovateľovi všetky dokumenty a podklady, ktoré Sprostredkovateľ potrebuje na splnenie záväzkov zo sprostredkovateľskej zmluvy a rezervačnej zmluvy.
  11. Klient je povinný poskytnúť Sprostredkovateľovi nevyhnutne potrebnú súčinnosť na dosiahnutie výsledku sprostredkovateľskej zmluvy.
  12. Záujemca je povinný poskytnúť Sprostredkovateľovi nevyhnutne potrebnú súčinnosť na dosiahnutie výsledku rezervačnej zmluvy.
  13. Ak Sprostredkovateľ vykoná obhliadku nehnuteľnosti s treťou osobou, ktorá bola Klientovi už skôr predstavená (napr. iným sprostredkovateľom), je Klient povinný o tom Sprostredkovateľa informovať (napr. na protokole o vykonanej obhliadke), a to bezodkladne, najneskôr na prvej obhliadke tretej osoby so Sprostredkovateľom; v opačnom prípade platí, že tretia osoba je Klientovi neznáma.
  14. Klient sa zaväzuje, že počas doby trvania výhradného (exkluzívneho) sprostredkovania dojednaného v sprostredkovateľskej zmluve neuzavrie žiadnu inú zmluvu o sprostredkovaní, sprostredkovateľskú zmluvu, zmluvu o obstaraní predaja veci ani žiadnu inú obdobnú zmluvu, ktorej predmetom by bolo sprostredkovanie prevodu vlastníckeho práva k nehnuteľnosti alebo prenájmu nehnuteľnosti, alebo zmluvu o prevode vlastníckeho práva k nehnuteľnosti resp. nájomnú zmluvu, bez súčinnosti Sprostredkovateľa. V opačnom prípade má Sprostredkovateľ právo na zmluvnú pokutu vo výške dohodnutej provízie, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Zmluvná pokuta je splatná na účet RK na základe výzvy zaslanej Klientovi na adresu známu RK, do 5 (piatich) dní od doručenia výzvy.

Článok V. – Odmena realitnej kancelárie

  1. Odmena za služby RK sa účtuje vo forme provízie, ktorá je zmluvne dohodnutá s Klientom v zmluve o sprostredkovaní kúpy, predaja, prenájmu, podnájmu nehnuteľností.
  2. Výška provízie RK je individuálne dohodnutá v zmluve o sprostredkovaní, a to v závislosti od ceny nehnuteľnosti, miesta, času a ďalších osobitostí jednotlivého obchodného prípadu. Výška provízie sa zvyčajne určuje ako percento z dosiahnutej ceny nehnuteľností alebo ako pevná suma.
  3. Nárok na províziu vzniká okamihom uzavretia zmluvy (napr. kúpnej, nájomnej alebo inej sprostredkúvanej zmluvy) medzi Klientom a treťou osobou. Provízia je splatná pri podpise takejto zmluvy.
  4. Akékoľvek vzájomné splatné finančné nároky, ktoré medzi stranami vzniknú, možno jednostranne započítať.
  5. Platba provízie sa uskutočňuje bezhotovostným platobným stykom alebo v hotovosti. Záujemca je oprávnený vyplatiť províziu v hotovosti len oprávnenej osobe Sprostredkovateľa.
  6. Sprostredkovateľ má nárok na províziu aj za predpokladu, že k podpisu Zmluvy došlo po skončení platnosti sprostredkovateľskej zmluvy, ak k uzavretiu zmluvy medzi Klientom a treťou osobou došlo v súvislosti s činnosťou Sprostredkovateľa. Provízia zahŕňa všetky náklady spojené s činnosťou Sprostredkovateľa.
  7. V prípade porušenia výhradného zastúpenia alebo neoprávneného odstúpenia má Sprostredkovateľ nárok na individuálne dojednanú zmluvnú pokutu alebo nárok na individuálne dojednanú paušálnu náhradu účelne vynaložených výdavkov.
  8. Sprostredkovateľ má nárok na províziu aj v prípade, ak Klient uzavrie bez ďalšej súčinnosti Sprostredkovateľa sprostredkúvanú zmluvu s treťou osobou, ktorú mu označil Sprostredkovateľ ako osobu vhodnú na uzavretie takejto sprostredkúvanej zmluvy (napr. tak, že s touto osobou vykonal ohliadku Nehnuteľnosti). Sprostredkovateľovi vzniká nárok na províziu rovnako v prípade, ak Klient uzavrie sprostredkúvanú zmluvu s osobou, ktorá je majetkovo alebo personálne prepojená s osobou, ktorú mu označil Sprostredkovateľ ako osobu vhodnú na uzavretie takejto zmluvy. Sprostredkovateľovi vzniká nárok na províziu aj v prípade, ak Klient uzavrie sprostredkúvanú zmluvu s osobou, ktorá je blízkou osobou k osobe, ktorú mu označil Sprostredkovateľ ako osobu vhodnú na uzavretie takejto Zmluvy.
  9. V prípade, ak Klient bez vážnych dôvodov odmietne uzatvoriť sprostredkúvanú zmluvu s treťou osobou, má Sprostredkovateľ právo na zmluvnú pokutu vo výške dohodnutej provízie alebo paušálnu náhradu účelne vynaložených výdavkov, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak.
  10. Ak Klient napriek prejavenému záujmu a predbežnému súhlasu tretej osoby (rezervácia Nehnuteľnosti) odmietne uzavrieť sprostredkúvanú zmluvu bez vážneho dôvodu, je Sprostredkovateľ oprávnený požadovať od Klienta uhradenie paušálnej náhrady výdavkov vo výške 50% sumy dohodnutej provízie Sprostredkovateľa. Paušálna náhrada výdavkov je splatná na účet Sprostredkovateľa na základe výzvy adresovanej Klientovi.

Článok VI. – Zánik zmluvného vzťahu

  1. Zmluva zaniká splnením účelu, dohodou strán, výpoveďou (ak je v zmluve dohodnutá), odstúpením (vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy je umiestnený na konci týchto VOP), zánikom sprostredkovateľa bez právneho nástupcu.
  2. Klient a Záujemca má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 dní od jej uzavretia, ak nedošlo k plneniu zo strany Sprostredkovateľa.
  3. V prípade odstúpenia sú Sprostredkovateľ a Klient/Záujemca povinní vyrovnať všetky vzájomné záväzky.
  4. V prípade, ak si strany v sprostredkovateľskej zmluve dojednali sprostredkovanie na dobu neurčitú, je každá zo strán oprávnená sprostredkovateľskú zmluvu kedykoľvek písomne vypovedať s trojmesačnou (3) výpovednou dobou, ktorá začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola druhej strane doručená výpoveď.
  5. Klient má právo odstúpiť od sprostredkovateľskej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa uzavretia sprostredkovateľskej zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy Klient zašle Sprostredkovateľovi písomné oznámenie o odstúpení od tejto sprostredkovateľskej zmluvy (napríklad prostredníctvom pošty, faxom alebo e-mailom) na adresu Sprostredkovateľa uvedenú v sprostredkovateľskej zmluve. Na tento účel môže Klient použiť vzorový formulár na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy, ktorý je uverejnený na konci VOP. Lehota na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy je zachovaná, ak Klient zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy.
  6. Po odstúpení od sprostredkovateľskej zmluvy Sprostredkovateľ vráti Klientovi všetky platby, ktoré Klient uhradil Sprostredkovateľovi v súvislosti s uzavretím sprostredkovateľskej zmluvy. Platby budú Klientovi vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bolo Sprostredkovateľovi doručené oznámenie o odstúpení od sprostredkovateľskej zmluvy. Vrátenie platieb bude uskutočnené rovnakým spôsobom, aký pri platbe použil Klient, ak Klient výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia platieb, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
  7. Ak Klient požiadal o začatie poskytovania služieb v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy počas lehoty na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy, má povinnosť uhradiť Sprostredkovateľovi cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy Sprostredkovateľovi bolo doručené oznámenie o odstúpení od tejto sprostredkovateľskej zmluvy.
  8. Klient nemôže odstúpiť od sprostredkovateľskej zmluvy, ak sa poskytovanie služieb v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy začalo s výslovným súhlasom Klienta a Klient vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca po úplnom poskytnutí služieb v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy právo na odstúpenie od sprostredkovateľskej zmluvy, a ak už došlo k úplnému poskytnutiu služieb v zmysle sprostredkovateľskej zmluvy.

Článok VII. – Zodpovednosť a reklamácia

  1. Sprostredkovateľ nezodpovedá za plnenie zmluvných záväzkov tretích strán.
  2. RK nezodpovedá a neručí za záväzky a vyhlásenia Klienta a Záujemcu z uzavretých zmluvných vzťahov.
  3. RK zodpovedá za riadne poskytnutie služieb podľa uzatvorenej zmluvy a VOP.
  4. Klient, resp. Záujemca je oprávnený uplatniť svoje výhrady, nespokojnosť, pochybnosti alebo iné pripomienky k činnosti a postupu RK, a to podaním písomnej sťažnosti, ktorú Sprostredkovateľ vybaví do 30 dní od doručenia.
  5. Reklamácie je možné uplatniť písomne na adrese sídla RK alebo e-mailom na info@dvoreal.sk.
  6. Bližšie informácie k priebehu reklamácie sú upravené v reklamačnom poriadku.

Článok VIII. – Ochrana osobných údajov

  1. Sprostredkovateľ spracúva osobné údaje v súlade s článkom 13 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov.
  2. Klient súhlasí s použitím fotodokumentácie a údajov o nehnuteľnostiach na účely inzercie a sprostredkovania kúpy, predaja, prenájmu a podnájmu nehnuteľností.
  3. Podrobnosti sú uvedené v samostatnom dokumente – Zásady ochrany osobných údajov.

Článok IX. – Doručovanie

  1. Písomnosti sa doručujú poštou alebo elektronicky na kontakty uvedené v Sprostredkovateľskej zmluve, prípadne na inú adresu, ktorú Strana výslovne 5 uviedla ako doručovaciu adresu.
  2. Písomnosti v listinnej forme sa považujú za doručené dňom ich prevzatia druhou stranou (príjemcom). Písomnosti sa považujú za doručené aj dňom odmietnutia prevzatia písomnosti alebo dňom vrátenia zásielky odosielateľovi z dôvodu neprevzatia príjemcom v stanovenej odbernej lehote. Správy doručované elektronickou poštou (e-mailom) sa považujú za doručené v deň nasledujúci po dni odoslania elektronickej správy, ak nie je preukázaný skorší termín doručenia. Za doručenie sa považuje aj márne uplynutie odbernej lehoty alebo potvrdenie elektronickej správy.
  3. Komunikácia medzi Stranami prebieha prednostne e-mailom alebo telefonicky. Druhou Stranou vyjadrený súhlas v e-mailovej správe sa považuje za doplnenie alebo zmenu Sprostredkovateľskej zmluvy.
  4. Strana, ktorá zmenila svoju adresu je povinná bez zbytočného odkladu o tejto skutočnosti informovať druhú zmluvnú stranu.

Článok X. – Zmluva o sprostredkovaní kúpy, predaja, prenájmu, podnájmu nehnuteľnosti

  1. RK vykonáva realitnú činnosť pre potenciálneho klienta na základe exkluzívnej alebo neexkluzívnej zmluvy o sprostredkovaní uzatvorenej v písomnej forme v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov alebo zákona č. 513/1991 Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „zmluva o sprostredkovaní“ v príslušnom gramatickom tvare). RK predkladá potenciálnym klientom štandardizovaný typový návrh zmluvy o sprostredkovaní, ktorej ustanovenia možno meniť len na základe dohody jej zmluvných strán.
  2. Predmetom zmluvy o sprostredkovaní je odplatné sprostredkovanie kúpy, predaja, prenájmu, podnájmu nehnuteľnosti, t.j. zmluvou o sprostredkovaní sa RK zaväzuje, že bude vyvíjať činnosť smerujúcu k tomu, aby mal klient príležitosť uzavrieť sprostredkúvanú zmluvu so záujemcom, a klient sa zaväzuje zaplatiť RK dohodnutú odplatu (províziu).
  3. V prípade, ak RK a klient uzatvorili exkluzívnu zmluvu o sprostredkovaní, klient počas doby trvania takejto zmluvy nie je oprávnený sám alebo prostredníctvom tretej osoby bez sprostredkovateľskej činnosti a vedomia RK vyvíjať žiadnu činnosť smerujúcu ku kúpe, predaju, prenájmu, podnájmu predmetnej nehnuteľnosti a ani kúpiť, predať, prenajať predmetnú nehnuteľnosť.

Článok XI. – Rezervačná zmluva

  1. V prípade, ak záujemca prejaví vážny záujem o predaj alebo kúpu nehnuteľnosti, ktorá je predmetom sprostredkovania v zmysle zmluvy o sprostredkovaní, ako aj o rezerváciu takejto nehnuteľnosti, uzatvorí s RK (dvojstranný právny úkon) alebo s RK a klientom (trojstranný právny úkon) rezervačnú zmluvu. Rezervačná zmluva sa uzatvára v písomnej forme podľa ustanovenia § 269 ods. 2 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „rezervačná zmluva“ v príslušnom gramatickom tvare). RK predkladá potenciálnym klientom a záujemcom štandardizovaný typový návrh rezervačnej zmluvy, ktorej ustanovenia možno meniť len na základe dohody jej zmluvných strán.
  2. Predmetom rezervačnej zmluvy je odplatná rezervácia nehnuteľnosti, ktorá je predmetom sprostredkovania v zmysle zmluvy o sprostredkovaní, na dohodnutú dobu, za účelom budúceho prevodu vlastníckeho práva k predmetnej nehnuteľnosti, ktorý má byť realizovaný uzavretím sprostredkúvanej zmluvy, ako aj záväzok klienta a záujemcu uzatvoriť sprostredkúvanú zmluvu, pričom ako prejav vážneho záujmu sa záujemca zaväzuje zaplatiť RK dohodnutú odplatu (rezervačný poplatok). Rezervačný poplatok slúži na rezervovanie nehnuteľnosti u/pre klienta a jeho výška je individuálne dohodnutá v rezervačnej zmluve.

Článok XII. – Sprostredkúvaná zmluva a zmluva o nájme/podnájme

  1. Obchodný prípad sa považuje za ukončený dňom podpisu sprostredkúvanej zmluvy alebo zmluvy o nájme, resp. podnájme nehnuteľnosti. Za účelom ukončenia obchodného prípadu sú klient a záujemca povinní na požiadanie RK predložiť všetky potrebné doklady a dokumentáciu týkajúcu sa a/alebo súvisiacu s obchodným prípadom a poskytnúť RK všetku potrebnú súčinnosť.
  2. RK je oprávnená pri výkone realitnej činnosti vyžiadať si od klienta najmä nasledovné doklady:
    • pri kúpe, predaji, prenájme alebo podnájme bytu: aktuálny list vlastníctva, zmluvu o predchádzajúcom prevode vlastníctva bytu do vlastníctva klienta, stavebný pôdorys bytu (stavebný nákres), vyhlásenie správcu, resp. predsedu spoločenstva vlastníkov preukazujúce skutočnosť, že klient nemá žiadne nedoplatky na úhradách za plnenia spojené s užívaním bytu a na tvorbe fondu prevádzky, údržby a opráv,
    • pri kúpe, predaji, prenájme alebo podnájme rodinného domu alebo inej stavby: aktuálny list vlastníctva, snímku z katastrálnej mapy a/alebo geometrický plán, stavebný pôdorys podlaží rodinného domu alebo inej stavby (stavebný nákres), energetický certifikát,
    • pri kúpe, predaji alebo prenájme pozemku: aktuálny list vlastníctva, snímku z katastrálnej mapy a/alebo geometrický plán (snímka z pozemkovej mapy).

Článok XIII. – Odborná starostlivosť

  1. Sprostredkovateľ vykonáva pre klienta a záujemcu sprostredkovanie kúpy, predaja, prenájmu a podnájmu nehnuteľností s odbornou starostlivosťou, ktorú od neho možno objektívne vyžadovať.
  2. Sprostredkovateľ v rámci odbornej starostlivosti preverí existenciu vlastníckeho práva potenciálneho klienta k nehnuteľnosti, ktorá má byť predmetom sprostredkovania v zmysle zmluvy o sprostredkovaní, a to z príslušného aktuálneho listu vlastníctva.
  3. Sprostredkovateľ v rámci odbornej starostlivosti preverí tiež existenciu prípadných tiarch (záložných práv a vecných bremien) viaznucich na nehnuteľnosti, ktorá má byť predmetom sprostredkovania v zmysle zmluvy o sprostredkovaní, a to z príslušného aktuálneho listu vlastníctva. Existenciu takýchto tiarch sprostredkovateľ oznámi záujemcovi bezodkladne po tom, ako sa o nich dozvie.

Článok XIV. – Alternatívne riešenie sporov

  1. Klient alebo Záujemca má právo obrátiť sa na Sprostredkovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Sprostredkovateľ vybavil ich reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Sprostredkovateľ porušil jeho práva.
  2. Ak Sprostredkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Klient alebo Záujemca právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov Slovenskej obchodnej inšpekcii na adresu:
  3. Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát
    Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
    Prievozská 32, p. p. 29
    827 99 Bratislava 27
    alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk.
  4. Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Návrh musí obsahovať' meno a priezvisko, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, presné označenie Sprostredkovateľa, úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností, označenie, čoho sa Klient/Záujemca domáha, dátum, kedy sa Klient/Záujemca obrátil na Sprostredkovateľa so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo so Sprostredkovateľom bol bezvýsledný, vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. K návrhu je Klient/Záujemca povinný priložiť doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.

Článok XV. – Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovom sídle Sprostredkovateľa.
  2. RK si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek meniť. O zmenách informuje klientov vhodným spôsobom (napr. ich zverejnením na webstránke).
  3. Právne vzťahy sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  4. Všetky vzájomné spory vyplývajúce alebo vzniknuté zo zmluvného vzťahu medzi RK a klientom alebo záujemcom sa budú prioritne riešiť vzájomnými rokovaniami a dohodou. Na rozhodovanie prípadných súdnych sporov je vždy všeobecný súd Slovenskej republiky.

Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy

(vyplňte, podpíšte a zašlite tento formulár v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)

Odosielateľ (identifikačné údaje Vlastníka/Klienta):

Titul, meno a priezvisko :
Rodné priezvisko :
Dátum narodenia :
Trvalý pobyt :

Adresát (identifikačné údaje Sprostredkovateľa):

Obchodné meno :
IČO :
Sídlo :

Vec: Odstúpenie od Dohody o sprostredkovaní predaja/ prenájmu Nehnuteľnosti

Predmet sprostredkovateľskej zmluvy (identifikačné údaje Nehnuteľnosti):

byt/dom/pozemok:
LV č.:
katastrálne územie:

Touto cestou si Vám dovoľujem oznámiť, že odstupujem od Dohody o sprostredkovaní, ktorú som ako vlastník vyššie uvedených nehnuteľností s Vami uzatvoril dňa ________________ .

V________________, dňa ________________

___________________
Vlastník/Klient
(podpis)

Súbory cookies nám pomáhajú poskytovať lepšie služby. Používaním tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies. Viac informácií

Potrebujete pomoc?

Máte problém s výberom? Máte otázky, neviete si vybrať, zdajú sa Vám ceny vysoké? Ak potrebujete s čímkoľvek pomôcť, radi Vám pomôžeme. Stačí zanechať svoj e-mail a poznámku.

Poradíme Vám?